Världen är vacker också

HELLOOOO VÅÅÅÅR 

 
Idag känns det härligt igen med sol och blommor i dikerna...min favoritfärg är och kommer alltid vara blå och idag har jag minsann sett massor med blåa blommor av olika slag.

Träffade mina sysslingar i helgen ..dom var så söta bäggetvå ..hade inte sett dom på över ett år men dom var glada och fina som vanligt Ellen och Jennifer . Go champange förresten ..och Grattis mammas lilla faster . Tänk att vara 93 år och superduper pigg och glad och allert . Det vil jag verkligen också vara när jag nått den trevliga åldern..En liten tant som heter Prick kör fortfarande bil och hon är också 93 men på kalaset ville hon minsann dricka vin så då böev det färdtjänst
image213





Frida och jag hade jättemysigt i Fredags ... jag är en typsikt söndags exlåssasmamma ..så vi badade gick på bio käkade popcorn ,kollade film och hade kuddkrig...man får ju passa på när man får chansen lixom XD :)
image210


Tycker att det är så tragiskt att den lilla flickan Engla skulle bli bragd om livet av en jävla galning..det gör så fruktansvärt ont att läsa om på löpsedlara..egentligen tycker jag att det är fel att ge alla galningar så mycket uppmärksamhet...allt i denna världen handlar om pengar känns det som... jamenar tidningarna vet vad folk vill ha...attt människor gärna betalar för att läsa om hemskheter .. men när ska vi börja tänka och börja ta ansvar för hur världen ser ut.. tror nämligen att ju mer uppmärksamhet hemskheter får ju mer hemskt kommer det att hända.. Andra sjuka människor kan läsa dessa nyheter och bli inspirerade att göra likadant eller värre..
Tidningarna och tv borde itsället börja visa det vackra med livet och ge det fullt med härligt tid . Vi borde gotta oss i det som är vackert och fint och roligt och bra... Vi borde läsa om lycka ..titta på glädje ..skriva  om trygghet.. då skulle nog världen sagt men säkert ändra på sig och ge oss mer glädje lycka och trygghet tror ni inte ;)
image218


Kommentarer
Postat av: Bara tio år...

Jag tror att det är bra att bli varnad , men att det kan trissa upp andra psykiskt sjuka att göra likadant , men visst vore det bra om värden var enkel o alla var glada.. Om man skrev om lycka kanske t.om psykfallen mådde bättre o lät bli att göra andra illa

2008-04-14 @ 16:06:24
URL: http://annikabjork.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0