Höst bröst tröst höst

 
Nu börjar det faktiskt bli höst på riktigt.. jag tänkte på det speciellt mycket igår när jag gick och tittade ner i marken.. fullt av gula löv  överallt.. jag har alltid gillat hösten..eller rättare sagt jag tycker att varje årstid har sin tjusning och speciella känsla ! Men jag hoppas ändå på att det kommer några fler fina nästansommardagar med sol och värme innan den riktiga hösten riktigt sätter in

Har köpt nya höstkläder igår :D känner mig mycket nöjd med detta !! Har också varit på visko och köpt stövlar!  Vanliga och ett par riktigt snygga gummistövlar :)  Det var förresten en jättemysig dag ..tack<3



DAGENS MORR!
Har varit med i ridhuset igen och jag måste säga att jag blir lite besviken på vuxna människor ibland :(
jag tycker att när barn och undomar hittat ett intresse, en sport eller något annat som dom tycker är roligt och vill hålla på med så är det så otroligt viktigt hur den personen som lär ut pratar till dem. Jamenar det ska ju ändå kännas roligt och utvecklande att gå dit och lära sig mer..undomarna ska ju inte behöva sitta på hästarna och vara rädda att läraren blir arg eller irrirterad på dom om dom råkar göra fel eller inte lyckas få hästen att göra det som läraren vill  eller pressar dom alldeles för hårt ..Visst ridning är en allvarlig sport och ingen lek , hästarna är stora och starka djur som man absolut skall ha respekt för ,men dessa flickor gör verkligen sitt bästa . Dom är verkligen koncentrerade och försöker göra så gott dom bara kan! Dom förtjänar verkligen att bli behandlade med båda vänlighet och tålamod och verkligen bli peppade! Läraren måste ju tala om när något behöver rättas till eller bli bättre det förstår ju jag också men det finns verkligen så många bättre sätt att göra det på än att bli irriterad, otålig och låta alldeles för hård på rösten och säga saker som faktiskt gör dom ledsna

nä när det handlar om så unga människor så måste man gå varsamt fram och det intresset ungdomarna har ska somsagt vara något som verkligen känns roligt och som man ser fram emot  och känner sig trygg med när man håller på!


KÄRLEK <3



Annars tycker jag alla är fantastiskt fina nu förtiden<3 är otroligt tacksam att ni är dom ni är
!!






Kommentarer
Postat av: annika

Fint skrivet, oja håller med dig . Livet ska få finns mer lek o humor, viktigt..

2008-08-22 @ 19:07:17
URL: http://annikabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0