Anna var en sjuksköterskedräng :) Hon gav dropp till sina patienter fem irairairiarallerara


Idag snöar det ute :D Det ser fint ut ..  Njuter av att göra absolut ingenting just precis nu mer än att skriva några rader .

Ska ta mig ut till köket och fixa lite käk snart tror jag .  Jag börjar alltid morgonen med middag hehe det har jag alltid gjort.
Jag tycker om att äta ordentlig mat på morgonen då står man sig längst. Det kan vara allt från Taco tallrik , köttfärssås ,

kotletter med potatis till sill lax sushi eller stekt ris .. hmm i dag får det nog bli stekt ris..det är min favvo just nu mums :P





Skulle åkt till stan tidigt i morse men min kropp sa absolut nej till det.. Den har bestämt att jag ska vara hemma idag så

då blev det så .. Ska faktiskt försöka grejja lite härhemma haha för ovanlighetens skull. Kanske borde börja på mitt otroligt ROLIGA skolarbete :S:S... eller nääää det får bli sen Blää !

Igår var en väldigt bra dag på praktiken.. Det var precis lagom lugnt . Jag hann faktiskt till och med att reflektera över vad jag gjorde och varför jag gjorde det.. Cancervård är både intressant och skrämmande . Jag känner mig bara så otroligt tacksam att jag får äran att spendera tid med dessa svårt sjuka människor. Att lära mig mer om både liv och död och får en chans att verkligen ta vara på det man har ! Jag har verkligen börjat leva mer i nuet ända sen första praktiken .
Tänk vad fantastiskt livet är. Vad kraftfullt, spännade och häftigt livet är. Vi får lära oss så otroligt mycket varje dag och när man medvetet verkligen börjar ta vara på stundera så är det som om man börjar känna så mycket mer för allting på något sätt.... Det är på något vis som om man väcker kroppen och känslorna till liv ännu lite mer.. Som att varje dag är som att öppna en chokladask eller ett hemligt paket. En känsla av förväntan, kärlek ,spänning över vad som ska hända, över vad man hittar på !


Naturligtvis skall man bara vara sig själv haha och man behöver ju inte vara överdramatiskt på något sätt men jag tror faktiskt att när det vi tar fram det vi har inom oss och ´vågar  använda oss av det så kan livet alltid  bli lite bättre ..lite vackrare för varje gång <3
 

Japp det var nog allt för idag.... i morgon skall jag Lussa hehe .. ;) Jag ska sjunga alla Luciasånger som jag någonsin lärt mig och  sedan dricka varm glögg när jag fått ont i halsen av allt skrålande.
Haha förra året lussade jag också på morgonene ;) Kunde helt enkelt inte låta bli !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0