UNDERBARA LIV ! :)


OjOJ idag har det varit riktigt varmt   häärligt.. jag har simmat i frisjön så jag blev alldeles anfådd hihi . Just nu är allting så himla bra .. JAg njuter verkligen av livet och det känns så skönt.XDXDXDXD

I trosdags var jag på HBT festival det var kul ..vi kom med en minut  i västnytt haha .. Jag gick i allafall på ett intressant föredrag om BARN OCH UNGDOMSBOKFÖRLAGET VOMBAT som ska inrikta sig på barn och undomsböcker där  familjerna faktiskt kan se ut som dom gör i verkliga livet... tex att ett barn har två mammor eller pappor, att historien kanske handlar om ett förståndshandikappat barn eller om någon som är adopterad ,muslim eller taliban  .. Jag tycker att detta är så himla bra . Det viktigaste med dessa böcker är att storyn naturligtvis inte kommer att handla om just det ovanliga lixom!! Det olika historierna kommer att handla om allt möjligt spännande och intressant .. det är bara det att huvudpersonen i boken kanske inte alltid är en blond flicka med tofsar som lever med mamma och pappa i  villa och har hund ..utan huvudpersonen kanske är Ashmed som bor på7 våning och har en jättespännande dag. Det är ju faktisk så våra olika vargdagar ser ut  .Dessa barn behöver också få identifiera sig i böcker utan att boken för den skull skall handla om att det livet skulle vara ovanligt ..eller att boken måste förklara varför Saga tex lever med två mammor.. Nä jag tänker att det blir lite som med Alfons Åberg.. han lever ju med sin ensamstående pappa och mamman näms aldrig i böckerna men dom är lika bra för det och där kan de barnen som lever så och som antagligen är otroligt många se att det faktiskt  inte är något konstigt att bo bara med sin pappa utan att det kan bli en bra story ändå . Vombat kommer att inrikta sig mycket på att illustrera detta i bilder. Alltså boken kan handla om en familj och sedan får läsaren förstå med hjälp av bilderna vilka personer som ingår i famlijen  UNDERBAR FÖRELÄSNING !! Längtar tills jag får köpa böcker att ge bort ;)

I fredags var jag papparazzi fotograf.. det var verkligen ett äventyr..jag sprang som en galning  och trängde mg bland folk för att få riktigt bra bilder på min prinsessa och balens drottning tildus smillus Gudabarn.. blev riktigt nöjd faktiskt det blev jättefina bilder och gud vilka fina klänningar och häftiga bilar !! En superbra kväll ...

tack för att ni är så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0