jättefina sånger ;)



Aj Aj Aj idag har jag ooont i min mage ....    ville bara säga att jag tycker så mycket om er ! >3 PUSS



Ett barn ska jag ha när jag blir stor
med smala ben och mjuka skor
små vassa tänder och bruna händer
mage som en sockertopp och kolsvart hår precis rakt opp

och jag ska köpa saker varje da'
så många som mitt lilla barn vill ha
och skrika ska mitt lilla barn få göra
för skrik tycker jag om att höra
och bråka hela dagarna,
och skrämma kor i hagarna,


men ska jag säga akta dig för eld och djupa vatten
spring aldrig, aldrig bort från mig i den svarta natten


Ett barn ska jag ha när jag blir stor
med smala ben och mjuka skor
små vassa tänder och bruna händer
mage som en sockertopp och kolsvart hår precis rakt opp
Vi ska busa mycket varje da'
mitt eget lilla barn och ja'
och skrika som gorillor ska vi göra
hoppa runt och skrämma folk ni ska få höra
och vi ska bita dom i benen
och bidna fast dom vid den stora stenen 


men ska jag säga akta dig för eld och djupa vatten
spring aldrig, aldrig bort från mig i den svarta natten

Ett barn ska jag ha när jag blir stor
med smala ben och mjuka skor
små vassa tänder och bruna händer
mage som en sockertopp och kolsvart hår precis rakt opp
Om mitt barn får ont i magen några gånger
ska jag sjunga för det jättefina sånger
och jag ska byta blöjor på mitt barn
och sätta på små kläder
och världens minsta gummistövlar ifall det blir dåligt väder.  


men ska jag säga akta dig för eld och djupa vatten
spring aldrig, aldrig bort från mig i den svarta natten



Ingenting av det jag vill, lever i mörker ovis. Men när ljuset sveper in, ser jag det vackra omkring mig. 
Från de grönaste ängar, till den vitaste sand, allt jag nånsin har önskat, ligger där för min hand.
Se horisonten, havet där himlen går ner, se horisonten, ingenting önskar jag mer, än att sitta här med dig, det är min innersta längtan.
Livet ler i hemlighet, medan det bidar sin tid. Tills det ger, oändligt mer, av det som aldrig känns givet.
Där finns alltid en öppning, mellan himmel och hav, där det möjliga väntar, det vi lever utav.
Se horisonten, havet där himlen går ner, se horisonten, ingenting önskar jag mer, än att sitta här med dej, det är min innersta längtan.
Se horisonten, havet där himlen går ner, se horisonten, ingenting önskar jag mer, än att sitta här med dej, det är min innersta längtan.

Kommentarer
Postat av: ett barn ska jag ha..

Det är en av de vackraste låtarna jag vet , gråter innan den är slut varenda gång så hopplöst sentimetal...Kram

2008-05-26 @ 21:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0