veva veva Positiv!!! :D

image237


Fånga dagen och njut av det som är bra ...Jag tror det är viktigare än vad man tror ... Vi måste ta vara på alla fina dagar och njuta ordentligt när vi har flyt och bra saker händer. Istället för att prata om saker som är dåliga och klaga och vara ledsna är det bättre  att prata hur man kan göra saker bättre och se allt det där som var så roligt eller funkade så bra. Istället för att kämpa mot krig och terrorist ska vi jobba för fred och en fin värld .. Tror att man ska sluta kämpa emot så mycket saker utan istället jobba för det som är bra...det blir på något sätt mer medvind då .att man följer med den positiva strömmen och ser det som är bra .. Hur det än går eller gick så blev iallafall resan dit  mer positiv än den hade varit om man varit arg och negativ hela tiden.  Varje kväll innan ni går och lägger er och varje morgon innan ni går upp så gör upp en lista i huvudet eller kanske till och med på ett fint papper om vad som arit bra med dagen . När det kändes bra och positivt och vad ni är tacksamma just idag.  Man kan komma på att det är världens minta grej som gör att allt känns jättetrevligt.  

Hittils är jag glad för att det luktade så gott när jag gick ut på trappan i morse och att fåglarna kvittrade och naturen var lugn och fridfull. jag är tacksam för att skrivaren skrev ut mina papper på ett perfekt sätt. Jag blev också glad gör att jag hittade riktigt god överblivien kalasmat från igår hehe. Jag hittade fina gardniner i kinna för en stund sen och jag är glad för att dom som jag bryr mig om är så söta och bra :)

Gör ¨såhär varje dag två gånger om dagen så ska ni se att en fin känsla sprider sig i kroppen och livet blir ännu lite ttevligare..


Kommentarer
Postat av: solveig

vad skönt med nån som har så mycket positivt tänkesätt. Det är jätte bra fortsätt med det. Man har så mycket bra att se i stället för det lilla trista. Kram på dig

2008-05-02 @ 21:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0