Alice ska gifta sig




BRÖLLOP I ÖVERMORGON :D:D:D

När jag och alice var små små flickor så satt vi uppe på mitt rum med en bandspelare och pratade om bajs och prutt ! Detta tyckte Alice var omåttligt roligt och skrattade så hon nästan tappade andan. Vi hade nämligen innan skrivt en bok om alla våra lärare i bajs och kiss sammanhang och detta var verkligen höjden av nöje .. Detta band fick Alice sen när hon tog studenten hehe hon tyxkte att det var lika roligt ..nästan ;)

När jag fyllde nio år åkte min familj ihop med Eriks familj till ett badhotell i köpenhamn och Alice var naturligtvis med :D:D
Det var nog en av dom roligaste resorna .. vi badade ungifär 24 timmar om dygnet och jag tror aldrig jag sprungit så mycket i hotellkorridorer och busknackat på dörrar sen den resan!!!

Kom ihåg en gång när vi var på läger och jag på allvar trodde att vi skulle frysa ihjäl ..jag var alldeles livrädd och vågade inte somna för jag trodde att jag skulle dö och aldrig vakna mer haha men lägret i övrigt var kul :D

Kom också ihåg när Alice döptes .. hon döptes nämligen när hon var 8 år... efteråt sa hon att hon fick vatten i näsan och nästan en kallsup ..jag tyckte att det verkade lite ruskigt haha . Sen sjöng hon för hela församlingen så alla känsliga tanter grät och jag kom ihåg att jag var nervös för hennes skull för att hon skulle sjunga inför så många.

När pappa begravdes sjöng Alice  Tusen bitar .. det gjorde hon jättebra .. min pappa var väldigt förtjust i Alice .. han sa alltid att hon var en sån rolig unge och hade ett så gott skratt :D

Jag Alice och Alle hade riktigt kul en av alla mässhelger med mamma och Alles mammas affärer. Dom ställde ut på olika barnomsorgsmässor med sina leksaker .  På denna mässa hade dom klättervägg och massa annat och vi fick sjunga låten ansiktsgymnastik på scen med förlaget lutfisken när dom hade visning av sina nya skivor och böcker i en aula :D där .  Kom ihåg att jag blev lite avundsjuk  på alice och alle när dom lätt klättrade upp i toppen på klätterväggen jag var höjdräddd vågade bara klättra en bit haha

Erik brukar säga att jag och alice var superintensiva när vi var små .. haha jag att vi rent av var helt galna mest jag :S:S och att vi sjöng hela tiden oavbrutet och kunde alla sånger melodier och texter och att han hade go lust att slå oss lite om vi inte höll mun nån gång ..speciellt när vi åkte bil .. Kom nu micke, spökfamiljen , vad gör alla fåglar , Kalle kamel och texten på en hel del psalmer kommer föralltid att sitta i mitt huvud hehe


Nu ska jag snart på bröllop och är mycket förväntansfull och spänd på detta ! ska bli så ku latt se alla igen och all lycka till Alice och Mikael <3<3<3<3


Kommentarer
Postat av: Annika

Vad underbart ni hade det, hoppas du ger detta till Alice , kommer hon gilla , mysigt med minnen.

2008-10-31 @ 15:26:49
Postat av: Jennie

Vad jag är avundsjuk på dig att du har kvar dina barndomsvänner så nära nu som då. Ju mer jag läser desto mer vill jag veta om dig! Jag är glad att jag har möjligtheten att kalla dig min vän! KRAM!

2008-12-08 @ 01:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0