Glad och bättre

image6Patrik ligger under täcket och blundar Han är mycket bättre idag och det känns väldigt skönt. Igår var hans ögon alldeles matta och han var varm som en kamin men nu ligger han bara där under täcket och njuter av att vara bättre det vet jag för snart ska vi äta knäckebröd och sill  och det skall bli jättemumisgt.
Idag mår jag bra och det känns väldigt skönt.  Känner mig lätt och lycklig...tycker om att känna mig lycklig. Kom ihåg när jag var liten och ialafall ganska fri då kände jag mig ofta så lycklig. Livet kändes så lätt och roligt och allt var spännande och nytt och jag tyckte om de flesta människor runt omkring. Jag minns att jag vaknade på morgonen och tyckte att det luktade så gott från det öppna fönstret i sovrummet , det luktade det gott från köket och jag kunde knappt bärja mig från att rusa upp och ut i det härliga livet och uppleva nya underbara dagar. Visst var jag arg ibland ledsen och trött vissa dagar men aldrig så att det satt kvar. Det onda gick oftast över så fort och sne var jag påväg mot något nytt spännande.
Jag kan ofta sakna att känna den där långvariga lyckan i livet idag. Det känns ofta mer som små snuttar av den forna känslan, det kommer sådär i små vågor beroende på olika händelser jag vill att det ska strömma innifrån och inte alltid bero på yttre saker som att man gör något extra roligt eller köper något man tyckt om. Jag vill att min lycka ska komma från mig själv , At tjag känner mig trygg där jag är att jag trivs med mig själv och att jag vet vad jag vill här i livet ....har i absolut inte tappat hoppet om att jag en dag ska vara lätt och lyckligt och riktigt fri en lång period av mitt liv igen men det kommer kanske att ta lite tid. Är glad för denna dag iallafall när jag känner mig glad för att mitt inre bubblar och ler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0