Regn och sjukdom

image1image2Hej allihopa detta är min nya bloggplats. Tycker det är så kul att ha små egna ställen här ute cyperrymden där man får skirva prcis vad man vill och vad man känner och vad man tycker att folk borde läsa om en själv  hehe intessant intressant

Har precis läst ut en bok som handlar om en mamma som lider av ett ovanlig psykisk sjukdom som leder till svår barnmisshandel i många fall. Münchhausen by proxy MBP betyder att oftast en förälder uppfinner olika sjukdomar hos barnet som de egentligen inte har. Föräldern i detta fall modern njuter av att uppfinna olika symtom hos barnet och sedan få uppmärksamhet från läkare och sjuksköterskor. Flickan i boken lider svårt i många år och man blir så upprörd av att läsa alla hemskheter som mamman utsätter henne för helt otroligt. Funderat mycket på boken och kom på att jag faktiskt kände igen dethär litegrann från längesen visst är det ovanligt ochj det låter verkligen helknäppt men ibland kan gränsen verkligen vara tunn från att vara orolig för sitt barns hälsa till att känna sig lite speciell för att man oroar sig och verkar ansvarstagande när man tycker sig se olika symtom på sitt barn. Det jag menar är att när man läser och hör om olika konstiga beteenden låter de helt otroligt att en människa kan betee sig på det sättet men när man sen tittar närmare så kanske det inte är så konstigt som man först trodde och kanske man lättare en vad man trodde kan glida in i galenskap om man aldrig haft en trygg punkt eller riktigt fotfäste på denna jord.


Idag är det regningt och blåsigt ute och Patrik har mått jättedåligt sen  i lördags. Tur att han har en så kompetent sjuksköterska eller ialllafall snart ssk som tar hand om honom.. Har läst  för honom ur alla mina läroböcker om symtom och orsak och åtgärder och jag tycker att jag har rätt bra koll på läget iallafall. Försöker få i honom en massa vätska och bry mig om en massa aå det skall kännas bättre.
Förra veckan var vi i blekinge en vecka och det var väldigt trevligt och mysigt- Fint väder varje dag och trevligt besök i slutet av veckan. Frida den lilla bus ungen kom med också det var roligt.
Nu ska jag snart gå och se hur Patrik mår sen skall jag nog hänga lite tvätt.

Dagens ord: Man skall inte dömma men man måste skydda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0