sunday

miss you.

image22
Idag har jag jobbat och slitit hårt. Renoverar och grejjar i krakis. Riktigt kul faktiskt ! Men blev helsnurrig av färgen och lösningmedlet..blev faktiskt rädd att min hjärna skulle börja smälta samman för det har jag hört att den gjort på en grabb usch usch än så länge kan jag tänka iallafall. Läste sysslings blogg. Syssling du är så söt och fin tvivla inte på dig själv!!!




"Och för dem, som nu så ivrigt ropar på hårdare tag och stramare tyglar, skulle jag vilja berätta vad en gammal

dam en gång talade om för mig. Hon var ung mor på den tiden när man ännu trodde på det där. "Spar på riset och

du fördärvr pilten" Det vill säga hon trodee egentligen inte på det.<men en gång hade hennes lille pojke gjort

någonting så att hon tyckte att han måste få en risbastu, Den första i sitt liv. Hon sa åt honom att han själv skulle gå
ut och ta reda på ett ris åt henne.. Den lille pojken gick och var länge borta. Till sist kom han gråtande tillbaka och

sa :Jag hittade inget ris men här har du en sten som du kan kasta på mig. <Då började mamman också gråta, för

hon såg plötsligt alltihop med banrets ögon. Barnet måste ha tänkt att min mor vill faktiskt göra mig illa, och då går
det väl lika bra med en sten. Hon slog hon slog armarna om honom, och de grät tillsammans. Och sedan la hon

stenen på en hylla i köket, och där fick den ligga kvar som en evig påminelse om ett löfte hon gav sig själv i den

stunden :Aldrig våld>>"
astrid lindgrens utställning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0