Onsdag



Dagen började med svampplockning.  Att gå i skogen är härligt, det har jag alltid tyckt. När jag var liten kunde jag gå och gå och gå i skogen .. jag blev aldrig trött,  tyckte att det var så spännande och magiskt bland alla träd . Jag brukade alltid fantisera om  troll och älvor och vättar och grådvärgar och att dom bodde där ute i skogen. I bland låtasades jag att jag själv var ett troll eller en vätte som kommit vilse i människovärlden eller att jag bara fick äta bär och rötter för att överleva.





Har funderat lite på det där med att leka.. När man var liten så lekte man ju varje dag. Hela dagen var nästan en enda lek och vart jag än var så kom jag på en ny lek. Nu som vuxen känns det helt omöjligt att leka .. visst man kan ju leka kurragömma eller blindbock eller någon annan lek som följer regler om hur den ska utföras . men sådan där spontan lek som att ta upp någon leksak och sedan förvandlas hela omgivningen till fantasi , är verkligen totalt borta.. Varför är det så egentligen .. en vän sa till mig att vi vuxna leker när vi vilar.  Att vila skulle  vara våran lek . Det kanske är när man ligger och fantiserar om att man är rik och berömd eller räddar världen från allt ont .. kanske att det är lek ..tankelek eller bara ligga och glo och njuta av att absolut inte tänka på något .. att bara vara .. är det  vårat roliga? .. Konstigt hur livet ändrar sig . Visst att pyssla och greja och titta på film det är väl också en slags lek men det är ju inte detsamma som att fantisera . Fantiserar man förmycket som vuxen så börjar man ju grubbla på om man är riktigt psykiskt frisk haha . Och skulle man sitta och leka och föreställa sig att man är i en annan värld kommer ju folk börja undra om man är schizofren eller har hallucinationer eller vanföreställningar .. hmm .. många frågetecken ... eller kanske är det bara så ... japp antagligen ingen idé att grubbla över sådant som är naturligt i den mänsliga utvecklingen .. bara att acceptera antagligen ..hmm ? Nog flummat om detta :)  Fast ibland längtar jag faktiskt tillbaka till barndomen . Allt var så roligt nästan hela tiden och lätt och fint . Jag hoppas att mina egna kommande  barn får uppleva samma känsla av frihet och lycka som jag gjorde som barn..det hade varit fantastiskt ! 



Nu ska jag ge mig ut i världen :)


Gissa om jag tröståt igår och gudars vad jag känner mig bättre idag ! Hehe inte för att jag rekomenderar att trycka ner känslor med hjälp av mat .. men ibland behöver man faktiskt få njuta av att bara äta onyttigt i sin ledsenhet.. en gång om året sådär ;)


Puss på er allihop ! Hej då !

 

Kommentarer
Postat av: julle

Vaffö e du ledsen gumman??Kramar!!

2009-08-19 @ 18:44:14
URL: http://www.metrobloggen.se/juliaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0