Tordaaaag!

Godkväll!!



 
     

Sitter här och skall snart gå och lägga mig . Har haft kvällspass på barnmottagningen idag och det var rätt lugnt om man säger så .. Jag och Erica blev lite raslösa så vi kunde inte låta bli att börja göra små ingrepp på varandra . Först provade vi fingerstick och det gjorde faktiskt ont.. en äcklig känsla tycker jag att det är på något sätt  :( Kan säga att jag hundra gånger hellre blir stucken i armen än i mina fingertoppar usch usch får panik av att någon skall sitta och krama ut en massa blod från fingret blääää ... Tycker synd om barnen eftersom dom nästan enbart blir stuckna i fingrarna. Sedan var det dags att prova EMBLA och pvk. EMBLA skall sitta på i en till två timmar sa dom och lite längre på en mörkhyad person .. så mitt satt på i kanske hmm ja två timmar då ungefär lite längre kanske . Ericas satt på i en och en halv timme .. Erica tyckte inte att det kändes alls .. men tror ni att det funkade på mig ICKE ! AJ! Lite irriterande att det står i fass att EMBLA funkar lika bra på alla hudfärger och hudtyper ... NOT True ! Bevisat av mig själv idag :S

Satte denna PVK på Erikca ! Hehe Gick toppenbra (Y) Ska ni veta ! Så nu kan alla som behöver dropp eller annan intravenös medicin komma och bli behandlade hos mig :) ;)





Imorgon äre freeeeeeeeeeeeedag <3 Loveli ... kommer nämligen att vara ledig några helger nu eller rättare sagt jag kommer inte att praktisera på helgerna och det känns helt enkelt väldigt väldigt bra !!


Saknar sommaren men samtidigt är det väldigt mysigt och vackert med höst .. varje årstid har sin skönhet.. tycker om alla egentligen ..utan PISSregnoch slaskårstiden som blivit allt vanligare förståss men men ! Då kan man ju dricka varmt te eller kaffe och äta bullar :)..så lite positivt kan det vara ibland förståss



näe nu äre dags för The Bed :) Nattiii <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk att du kan göra sådana avancerade ingrepp! Jag skulle aldrig våga. Äcklighetskänslan i fingertoppen är jag väl förtrogen med, upplever den precis likadant, tror du alla gör det?

2009-10-09 @ 14:51:59
Postat av: Jag

Ja jag tror att dom flesta tycker att det är obehagligt även fast dom inte vill erkänna det ;)

2009-10-09 @ 19:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0