torsdagen den 3 september



Varför har jag så svårt att koncentrera mig .. kan undra om jag har damp tro .. någon skum bokstavskombination ! Åhhhhhhh vad svårt det är att sitta still och plugga och bara fokusera på det. Ibland undrar jag allvarligt talat om det är något fel på mig.. Jag vill verkligen på fullaste allvar bara göra 1000 andra saker än att sitta och koncentrera mig på alla läxor. Jag vill städa toaletten , tvätta fönster , damma, diska,  äta, laga mat titta i album, ut och springa, sjunga, baka, prata i telefon, noppa ögonbrynen , platta håret, titta på film , fly .. till och med rita är roligare än att sitta och plugga och då tycker jag verkligen inte om att måla eller rita! Jag skulle önska att någon satt med mig hela tiden och sa till migvad jag skulle göra och hur jag skulle göra det .. då skulle det nog gå lättare ! En privat lärare som hela tiden kunde ge mig stöd och svar i alla jävla frågor som dyker upp hela tiden !







Ute ösregnar det som vanligt .. vädret är så ostabilt som det bara kan bli i denna stad känns det som .. men men inte ska vi vara ledsna för det :) finns så mycket annat roligt man kan hitta på och påverka än vädret, fast sol är ju inte direkt fel och lite lättare känns det allt när solen värmer, fåglarna kvittrar och vattnet glittrar !





Just nu är jag sugen på att spendera pengar igen .. somvanligt är det så mycket saker som jag vill köpa :)  Måste nog göra upp en lista i viktighets ordning tror jag .. så kan jag få en bättre överblick... Överblick är bra tror jag .. överblick och reflektion är bra ord tycker jag !





Idag hade vi en fantastisk föreläsning om krishantering .. Jag säger bara WOW !! En av de bästa föreläsarna någonsin ! Hela gruppen satt helt omkakade och bara lyssnade! Helt omöjligt att inte bli superberör  av allt föreläsaren hade att säga !  Det gäller verkligen att ta vara på varandra och se det positiva i varje människa och ge varandra kärlek och uppskattning !  Det är något jag tycker att alla ska reflektera över varje dag ! 

Vilka goda sidor våra medmänniskor har och hur vi kan få dem att känna sig betydelsefulla och älskade !!

Men att också se till de människor som vi inte är lika förtjusta i och försöka se människan och personen bakom beteenden som vi inte alltid tycker om.

Love peace and understanding !!


Japp nu måste jag då återgå till plugget igen, det är ju somsagt mycket roligare att skriva blogg än att plugga men nu ska jag skärpa mig återigen vilet jag har fått göra dom senaste tre åren typ .. men bäst att ha kvar hoppet på att jag en gång skall fixa att koncentrera mig flera timmar i streck eller åtminstone en :P


Puss på er ni är bäst det vet ni va <3 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0