poesi och LIIIIIVVV

image12


Jag har lite ont i magen idag men allt känns ändå rätt okej. Snart börjar det vanliga livet köra igång igen . Har redan anmält mig till en tenta och nu jäklar ska jag plugga hårt hoppas jag. Har kommit på att jag får lixom hoppas när det gäller saker som jag ska få gjort. jag vet aldrig säkert hur jag kommer att uppföra mig och om jag har tillräckligt med självdiciplin men som sagt jag kan ju alltid hoppas. Det känns som om jag har två vlijor. En som verkligen vill något och en som när man väl ska göra det kanske inte alls vill längre och det kan vara lite jobbigt. Ska fundera ut och se om det funkar att ha långa snack med mig själv om saker. Att verkligen peppa mig och tala ut om saken ..det kanske funkar.

Fick höra av någon att hennes kompis alltid brukade säga till sig själv till exempel om hon skulle diska så sa hon såhär att idag skall jag vara riktigt schysst och diska åt Britta...hon heter alltså Britta säger vi... Idag skall jag vara jätteschysst och diska åt Britta och städa undan i köket åt henne för då blir hon ju så glad och så gjorde jag det och så blev jag ju så glad!!!

Jag tror det är det de handlar om lite. Att vara snäll mot sig själv och ta sig själv på allvar..man mår helt enkelt bättre när man gör saker som måste göras . Och oftast är det ju för sig själv man gör dom och lite för andra med forståss ;D Har iallafall börjat tycka om ett ord som jag inte tänkt på så mycket innan. Men vaknade upp endag och kände hur bra det kändes att säga ordet och hur vackert dess innebörd var ordet är PLANERA visst är det ett bra ord PLANERA PLANERA PLANERA tror att det ordet är en av nycklarna till min lycka. PLANERA och PLANERING.

Så alltså Dagen ord: att PLANERA vill PLANERA skall PLANERA bra PLANERING!!!

av mina jag och mig själv





En dikt av Jonas Gardell





Ta mig

Ta mig
Gör vad ni vill med mig
Slå mig
Älska ihjäl mig, gör det
Min enda önskan är att
ni ska vilja ha mig
så ta mig
Er helt och hållen
Befall mig
Jag vill tappa kontrollen
Äg mig
Dyrka mig, älska mig, åtrå mig, döda mig
Ta mig
Vad väntar ni på
Berör mig
Få mig att gråta
Se mig
som ingen har sett mig förr

Kom till mig och jag skänker er tröst
och jag lyssnar så bra
Stanna kvar en kort sekund
Låt mig tro en liten stund
att det har betydelse
att jag finns till

Kom, kom och ta mig
NU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0