Våren e häär


När jag vatr liten så älskade jag våren.  Då brukade jag alltid ha fönstret öppet i sovrummet och på morgonen när

jag vaknade kunde jag känna den lite småkyliga men klara luften strömma in i rummet...det luktade så gott och

fräscht och härligt. Då brukade jag snabbt hoppa upp ur sängen , ta på mig kläderna och rusa ut och ner till den

nedersta delen av våran trädgård för att se om det kommit några tussilago. Solen lyste alltid så varm mot våra

uthus och där kunde man sitta och luta sig mot vägen och njuta av den nya värmen. Fåglarna kvittrade  alltid så

vackert och flög runt o vårglädjen. Jag blev så glad när den första sädesärlan kom och satte sig på våran

gräsmatta och vippade med stjärten och tittade sig omkring. Då försökte jag gå fram så långt som möjlgt och prata
image199
med den men då flög den alltid iväg och satte sig högt upp någonstans fast det gjorde ingenting för då visste jag på allvar att våren verkligen hade kommit och det snart skulle bli sommar med sommarlov, bad och buuus :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland låter du som jag när jag var liten älskade jag att smyga försiktigt iväg in i skogen , där bara jag o mina vänner fanns , mina bästa vänner , djuren i skogen , tom myrorna aktade jag noga så jag ej trampade på dem..

2008-04-02 @ 11:53:00
URL: http://annikabjork.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0