Måndag again :)

Min hjärna kan bara inte tänka i statistiska räknetermer fan jag vill nästan ge upp ..allvarligt talat det var nog en av

dom jobbigaste föreläsningarna någonsin .. kändes som det satt 40 frågetecken och bara glodde uppgivet ut i luften

eller förtvivlat försökte förstå vad läraren egentligen talade om herreguuuuud jag blir helt yr när jag ser för många

siffror och bokstäver i samma tal .. får ångest och blir blockerad och nästa fredag är tentan HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP

någon! 




 FIXADE Madonna BILJETTERna IDAG !!!!! SKA BLI SÅÅ HÄFTIGT  !!  Och så kul att vi blev så många !!



Ikväll har Ulrika fått med mig på någon slags självförsvars träning som jag inte kan stava till haha men det ska bli kul... kan verkligen behövas för min kondition har sett bättre dagar men nu är det somsagt dags att ta tag i detta.. :) Får se om jag överhuvudtaget kan gå till skolan imorgon hihi

Jag vill också ha lite roliga tips på min blogg hihi som alla andra har  .. och eftersom jag känner mig lite halv låg just för tillfället får det bli ett recept på underbart goda chokladbiskvier.. om ni tycker om chokladbiskiver kommer ni nästan att gråta av lycka och välbehag när ni smakar på dessa ´haha jag lovar.. otroligt goda .. !!









Ingredienser ca 30 st.:
  • Biskvier:
  • 250 g mandelmassa
  • 250 g (= 3 dl i strukna mått) strösocker
  • 90 g äggvita = 3 vitor från medelstora ägg
  • Chokladfyllning:
  • 225 g mjukt smör
  • 2 dl kallrörd marsànkräm
  • 3 msk florsocker
  • 1 1/2 msk vaniljsocker
  • 2 msk kakao
  • Garnering:
  • 200 g mörk blockchoklad
  • 1 msk matolja
  •  Så här gör du:
    Riv mandelmassan och blanda med sockret. Tillsätt ovispade äggvitor, lite i taget. Rör om kraftigt.
    Spritsa ut smeten i matskedsstora klickar på papprad plåt. Grädda biskvierna mitt i 175 grader varm ugn 10-15 min. Passa dem noga, det går fort mot slutet.
    Lossa kakorna medan de ännu är lite varma och lägg dem med plana sidan upp att kallna.
    Se till att alla ingredienserna till fyllningen har samma temperatur. Då blir risken mindre att smeten skär sig. Rör smöret mjukt och tillsätt klickar av marsànkrämen. Rör väl mellan varje klick. Blanda florsocker, vaniljsocker och kakao. Sikta ner det i smörkrämen. Blanda väl.
    Bred chokladsmörkrämen lite toppigt på den flata sidan av de kalla biskvibottnarna. Ställ dem kallt. Smält chokladen med oljan och doppa den toppiga sidan i chokladen.
     
    Kommentar:

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0