Hälften till 50 !


Hälften till 50 år är nådd ;) Hjälp ..tänk sedan när man blir hälften till hundra .. då är det ju lixom bara 50 år kvar

tills man är hundra år .. usch hjälp jag blir nervös när jag tänker på att bli gammal .. tänk när man själv går där

med en rullator och har vitthår och darriga ben... det är så overkligt ..att det, om man får ha hälsan och leva livet,
kommer att bli så en dag ..  Undra hur man tänker då.. hur man ser på livet... vad man varit med om under alla

dom åren.. Om man känner en inre frid och lycka eller att man gått miste om mycket och känner att man är

missnöjd med hur allt blev .. Jag hoppas naturligtvis på det första . Men ändå man blir faktiskt lite nervös när man
börjar tänka .. det är så himla svårt att föreställa sig bara . Bäst att leva i nuet och fånga dagen som ordspråket

säger.. ordspråk är nog inte så dumma ändå ..det ligger mycket i dem. Sådärför är jag så snäll att jag delar med

mig av några dussin ordspråk så får ni läsa och begrunda vilket som passar er bäst !

Imorse åkte v in och köpte lite goda frallor på bageriet ! Fick min efterlängtade present ett nytt fint

obektiv till min kamera , Så nu är jag supertaggad att få prova det så snart som möjligt !

Tack för alla fina gratulationer underbara vänner.. älskarälskarälskar er!!


Pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare

Be inte krokodilen hjälpa Dig över floden.

Det finns ingen bättre spegel än en god vän

Kärnan i äkta vänskap är att tillåta varandra små felsteg.


Den som lever får se.

Gör aldrig ingenting.

Bäst är inte alltid bra.

Små ting påverkar små hjärnor.

Tänk fel om du vill, men tänk själv.

Ont om pengar har många gott om.

Tiden förändras inte; vi förändras.

Titta aldrig högre än vad du kan se.

Ju längre du sover, ju kortare blir livet.

Jag begär ingenting, men jag vill ha allt.

Det finns inte vi och de - det finns bara vi.

Varje utgång är en ingång till något annat.

Livet är endast ett leende på dödens läppar.

Det är svårt att vara hjälte när ingen ser på.

Framgång ger vänner, motgång pr

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0